Tema 10.1: Speaking. Conditional 0 and 1.
Practique la siguiente conversación:
Student 1: If the cover is too bright, it might be hard to read the title.
Student 2: You are right. But the back cover gives a lot of information.
Student 1: If the spine is bent, the book looks old.
Student 2: Yes, and the flap must protect the edges.
Student 1: If the table of contents is clear, the reader will find the chapters faster.
Student 2: I agree. If the prologue is interesting, the reader will want to read more.
Student 1: If the epilogue is well-written, it gives a great conclusion.
Student 2: I always read the Dedication to understand the author’s feelings.
Student 1: The Acknowledgments are also important to see who helped with the book.
Student 2: Yes, every part of the book is connected.
Estudiante 1: Si la portada es demasiado brillante, podría ser difícil leer el título.
Estudiante 2: Tienes razón. Pero la contraportada da mucha información.
Estudiante 1: Si el lomo está doblado, el libro se ve viejo.
Estudiante 2: Sí, y el fuelle debe proteger los bordes.
Estudiante 1: Si el índice es claro, el lector encontrará los capítulos más rápido.
Estudiante 2: Estoy de acuerdo. Si el prólogo es interesante, el lector querrá leer más.
Estudiante 1: Si el epílogo está bien escrito, da una gran conclusión.
Estudiante 2: Siempre leo la dedicatoria para entender los sentimientos del autor.
Estudiante 1: Los agradecimientos también son importantes para ver quién ayudó con el libro.
Estudiante 2: Sí, cada parte del libro está conectada.
Comentarios
Publicar un comentario